Podstawowe informacje o pozycjonowaniu

Podstawowe informacje o pozycjonowaniu

Sprawdź, jak zamówić pozycjonowanie stron www.

Istnieją trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego piosenkarza, Zielone Świątki lub Dzień Ojca. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG Q60 biały,
– obuwie Nike Air Max czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep ogólnospożywczy Podgórze”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców zamieszkujących na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]