Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Zajrzyj tu, jeśli ciekawi Cię aktualna oferta private blog network.

Żeby klient zauważył twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – proste zdobywanie sporej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są na ogół wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz telefon lub e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, zdrowiem i doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO