W tym miejscu odnajdziesz szczegółowe informacje w temacie automatycznej windykacji należności.
Może być wiele rozmaitych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi fakturami mają nie tylko przedsiębiorców, którzy świadczą usługi B2B, lecz też przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do odbiorców indywidualnych.
Windykacja polubowna – systematyczne przypominanie o konieczności wniesienia opłaty
Wierzyciel ma prawo dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji długu. Chociaż termin ten wielu osobom niedobrze się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w trakcie którego wszczyna się względem dłużnika różne czynności zgodne z obowiązującymi aktami prawnymi. Działania te mają na celu wyegzekwowanie spłaty zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o przelanie opłaty. Kiedy ta droga windykacji nie przyniesie efektu, kolejną alternatywą jest windykacja sądowa. Jeśli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset kontrahentów i co miesiąc wypisuje identyczną liczbę faktur i paragonów, prawdopodobieństwo, iż jakaś część opłat nie zostanie wniesiona we wskazanym czasie bezsprzecznie wzrasta. W uporządkowaniu całego procesu związanego z księgowaniem przelewów pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który posiada również opcję prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – proces przypominania o konieczności opłacenia faktury
Robot Flobo nie tylko kontroluje, czy na konto wpłynęła płatność od kontrahenta, ale w razie wykrycia jej braku w wyznaczonym czasie, inicjuje ona procedurę przypominania o obowiązku opłacenia faktury. Właściciel firmy korzystający z Flobo może ustawić indywidualne scenariusze działań podejmowanych względem nieterminowych klientów, wyznaczając m.in. przerwy pomiędzy wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę przesyłana jest z aplikacji dodatkowo przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w minionym kwartale dwukrotnie spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie dokonali przelewu w terminie w ostatnim miesiącu. Jeżeli upomnienia nie przyniosą efektów, dalszymi krokami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez Flobo jest przygotowanie noty księgowej w wysokości 40 € oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Ostatecznie, pod warunkiem, że wspomniane powyżej kroki okażą się bezskuteczne, aplikacja przekaże informacje o zadłużeniu do e-sądu.
Wykorzystanie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza czas przeznaczany na monitorowanie wpływających przelewów, a po kilku miesiącach bywa również przyczyną znacznej poprawy terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]